piątek, 3 maja 2013

Zupa z dyni hokkaido.

Długi weekend majowy, pewnie większość z nas wyjechała gdzieś wypocząć, bliżej, dalej... Niestety pogoda nie rozpieszcza, z tego co widziałam w prognozie pogody będzie słonecznie dopiero od poniedziałku! Mam cały tydzień kwietniowo- majowy wolny, pozostałam jednak w Poznaniu. Odwiedzam rodzinkę, spotykam się ze znajomymi, leniuchuję i gotuję. Jakiś czas temu wpadły w me ręce dwie dynie hokkaido, z części zrobiłam ten przepis, a dziś ugotowałam zupę dyniową. Zupa trochę inna niż moja sprawdzona a'la Patison, inaczej przyprawiona, ale równie pyszna.
 
Zupa z dyni hokkaido.

ZUPA Z DYNI HOKKAIDO.

Składniki:

1 kg dyni hokkaido (do kupienia w sklepach eko)
kawałek selera
marchewka
1,5- 2 l bulionu warzywnego
oliwa z oliwek
pieprz w ziarnach, kolendra w ziarnach, gorczyca w ziarnach, 
sól, kurkuma
natka pietruszki
imbir korzeń

W garnku rozgrzewamy oliwę z oliwek, wrzucamy posiekany imbir, ziarna gorczycy, kolendry, podsmażamy chwilę. Dosypujemy kurkumę i sól. Następnie wrzucamy pokrojoną w kawałki dynię (dyni hokkaido nie trzeba obierać ze skórki), seler oraz marchew i posypujemy pieprzem. Zalewamy bulionem i gotujemy do miękkości. Smakujemy i w razie potrzeby doprawiamy, ja miałam zupę troszkę za gorzką, więc dodałam odrobinę cukru. Na koniec miksujemy blenderem na krem. Podajemy posypane pietruszką. 
Smacznego!

Zupa z dyni hokkaido.




Przepis bierze udział w akcji i konkursie Nietylkopasta:

2 komentarze:

  1. Zaraz będę robiła; przyniosłam właśnie z ogrodu dynię hokkaido... Napiszę potem, co mi wyszło. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.