czwartek, 2 października 2014

Zupa krem z dyni i słodkiego ziemniaka.

Dynię w Holandii można kupić przez cały rok, jest to mała dynia hokkaido. W sezonie można dostać inne gatunki, jeśli mamy dostęp do targów warzywnych. Robiąc zakupy natknęłam się na słodkie ziemniaki, kupiłam jedną taką większą sztukę. Pierwszy pomysł na jaki wpadłam to zupa krem z tych warzyw, który zaprezentuję Wam dzisiaj. Drugi pomysł podsunęła mi Ania z Green Plums na curry z dyni i batatów, który zrealizuję prawdopodobnie jutro, więc możecie się niebawem spodziewać wpisu z tym daniem.
Zupę krem z dyni umieszczałam już kiedyś na blogu, możecie ją znaleźć tutaj. Należę do grupy amatorów dyniowej przyrządzanej raczej na ostro- z curry i pieprzem cayenne. Tak też doprawiłam dzisiaj zupę, ale ma ona zupełnie inny smak, dzięki słodkim ziemniakom.


Zupa krem z dyni i słodkiego ziemniaka.




Zupa krem z dyni i słodkiego ziemniaka.


ZUPA KREM Z DYNI I SŁODKIEGO ZIEMNIAKA.

Składniki dla 2 osób:

pół dyni hokkaido
słodki ziemniak 300g
bulion warzywny/ woda
curry
sól i pieprz
pieprz cayenne
łyżka oleju
Dynię kroimy na kawałki, obieramy słodkie ziemniaki, kroimy  i podsmażamy na patelni. Wrzucamy dynię i ziemniaki do garnka, zalewamy bulionem (tak by przykryła warzywa) i gotujemy do miękkości dyni i ziemniaków. Blenderem miksujemy wszystko do konsystencji kremu. W razie potrzeby dolać bulionu. Dodać curry tyle, by nie zabiło ono smaku dyni oraz pieprz cayenne (uważać, bardzo ostry). Teraz wystarczy już tylko doprawić zupę solą i pieprzem. Podawać na przykład z pokruszoną fetą, można dodać pietruszkę, pestki dyni- do woli.
Smacznego.
Zupa krem z dyni i słodkiego ziemniaka.

Zupa bierze udział w dyniowej akcji:

Dynia na słodko i słono
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.