czwartek, 5 maja 2016

Tarta z rabarbarem.

Rabarbarowy sezon w pełni, oby trwał jak najdłużej. Uwielbiam to warzywo  i jego kwaśny smak, który świetnie sprawdza się w wszelkiego rodzaju ciastach. Dzisiaj prezentuję Wam pyszną tartę rabarbarową, której smak przeszedł moje oczekiwania. Na szczęście zrobiłam podwójną porcję ciasta, przechowałam w lodówce i mogłam drugi raz upiec tartę jeszcze raz. Właśnie zajadam kawałeczek pisząc tego posta. 







Składniki:

1 jajko
160 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
110 g masła
40 g orzechów (dowolne)
75 g cukru

600 g rabarbaru
2 łyżki cukru
pół laski wanilii


Rabarbar myjemy, kroimy na kawałki, wrzucamy do garnka. Dodajemy wanilię, zasypujemy cukrem.
Mąkę przesiewamy dodając proszek do pieczenia. Masło ucieramy z cukrem do uzyskania gładkiej masy, na koniec dodając jajko. Do masy dodajemy mąkę, zmiksowane w malakserze orzechy i ręcznie zagniatamy ciasto. Ciasto zawijamy folią i wstawiamy do lodówki na minimum pół godziny. Wyjmujemy ciasto, wykładamy ciasto na blachę.
Na wyłożone ciasto układamy rabarbar i wstawiamy ciasto do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, pieczemy pół godziny.


2 komentarze:

  1. Patrycjo, wspaniała tarta! Bardzo lubię połączenie rabarbaru i truskawek, też co roku piekę tartę z ich dodatkiem. Do swojej nie dodaję wanilii, za to posypuję ją z wierzchu kruszonką. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.s. Jeszcze odnośnie Twojego komentarza pod moim wpisem urodzinowym. Jeżeli chcesz wygrać moją książkę kucharską, wystarczy że w komentarzu pod tamtym wpisem odpowiesz na pytanie: co przygotujesz dla mnie na kolację? Liczą się tylko komentarze odpowiadające na to pytanie, a za życzenia urodzinowe oczywiście pięknie dziękuję :)

      Usuń

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.