poniedziałek, 29 września 2014

Ciasto z figami czyli jak Holendrzy pieką z gotowców.

Moi drodzy czytelnicy, o ile jeszcze takich posiadam ;) Pewnie myślicie, że teraz będę się ostro tłumaczyć dlaczego przez tak długi czas nie dokonałam żadnego wpisu na blogu. Oszczędzę Wam tego i napiszę tylko tyle, że najpierw był urlop, potem wyprowadzka, a na koniec przeprowadzka i to całkiem daleko. To DALEKO, to nigdzie indziej jak do Holandii. Od dwóch tygodni jestem na obczyźnie i chyba trochę jeszcze tutaj pobędę. Holandia nie jest mi całkiem obca, pierwszy raz przyjechałam tutaj służbowo, 5 lat temu na 4 miesiące, drugi raz 2 lata temu. W życiu nie myślałam wtedy, że przyjadę tutaj po raz trzeci... To zupełnie inny kraj niż Polska, przyzwyczajam się do tego powoli. Z pewnością w kolejnych wpisach przybliżę Wam trochę to miejsce.

ciasto z figami

 
Do rzeczy, pomysł na ten wpis zrodził się, gdy w szafce kuchennej Lubego znalazłam kartonik z gotowym ciastem do upieczenia, który to dostał w paczce świątecznej w pracy. Przypomniało mi się od razu, że na półkach sklepowych roi się od różnych ciast "w proszku", a Holendrzy lubują się w tego rodzaju wypiekach. Pytanie czy nie potrafią piec ciast, czy z lenistwa lub braku czasu wolą tego rodzaju gotowce? Wystarczy dokupić kilka potrzebnych składników np. jaja, masło lub mleko i w krótkim czasie wyczarować coś słodkiego do kawy. Poniżej kilka przykładów cukierniczych gotowców, zdjęcia "pożyczone" z Internetu.


Potrafię i lubię piec ciasta, dlatego nie kupuję tego rodzaju wymysłów, ale że nie lubię nic marnować w kuchni, postanowiłam upiec to ciasto z kartonika. Lekko je zmodyfikowałam dodając figi, na które jest teraz sezon. 
Na opakowaniu  jest zawsze dokładny opis jakie składniki trzeba dokupić i w jaki sposób, krok po kroku, wykonać ciasto. Jeśli tak jak ja wolicie sami piec słodkości, skieruję Was do mojego przepisu na ciasto ucierane. To kartonikowe przypominało smakiem właśnie takie ucierane. Zamiast śliwek użyjcie figi i efekt będzie zadowalający.


ciasto z figami

ciasto z figami

ciasto z figami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.