poniedziałek, 8 stycznia 2018

Szybki makaron z grzybami i sosem śmietanowym.

Jestem wielką fanką Jamiego Olivera, dlatego bardzo ucieszyłam się znajdując pod choinką jego najnowszą książkę. 5 składników- to pomysł na szybkie i łatwe dania, z małą listą zakupów. Tym daniem koniecznie chcę się z Wami podzielić, wyszło pyszne! Oczywiście jak to ja, zawsze coś zrobię po swojemu... tu więcej śmietany, albo sera.





Składniki dla 2 osób:

150 g makaronu (wedle uznania, ja miała trofie)
2 ząbki czosnku
150- 250 g grzybów (leśnych lub inna ulubiona mieszanka)
25 g parmezanu ( ja dałam na oko)
2 łyżki creme fraiche (dałam bardzo, bardzo czubate łyżki)
pół łyżki oleju rzepakowego
sól, pieprz

Gotujemy makaron według zaleceń na opakowaniu. W tym czasie bierzemy się za podsmażanie na oleju czosnku pokrojonego w cienkie plasterki. Smażymy czosnek chwilę i zaraz wrzucamy grzyby (małe w całości, większe pokrojone). Doprawiamy solą i pieprzem, podsmażamy kilka minut.
Gdy makaron będzie ugotowany, odcedzamy zostawiając pół szklanki wody od gotowania. 
Na patelnię z grzybami wrzucamy odcedzony makaron, wlewamy pół szklanki wody makaronowej. Dodajemy parmezan i śmietanę, całość mieszamy. Możemy też przyprawić solą i pieprzem.
Gotowe!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.