czwartek, 24 maja 2018

Tarta rabarbarowa na kokosowym spodzie.

Sezon rabarbarowy w pełni, ja jestem wielką miłośniczką rabarbaru i zajadam się nim jak tylko mogę. Dzisiaj mam dla Was propozycję tarty, którą robię często, w tej wersji namieszałam trochę w ingrediencjach i zrobiłam kokosowy spód. Korzystajcie z rabarbaru póki jest, pamiętajcie, że świetnie się mrozi. Róbcie zatem zapasy na później.





Składniki:

1 jajko
160 g mąki
60 g wiórków kokosowych
1 łyżeczka proszku do pieczenia
50 g masła
50 g oleju kokosowego
75 g cukru
 
500 g rabarbaru 
garść borówki amerykańskiej
2 łyżki cukru



Rabarbar myjemy, kroimy na kawałki, wrzucamy do garnka, zasypujemy cukrem.
Mąkę przesiewamy dodając proszek do pieczenia. Masło i olej kokosowy ucieramy z cukrem do uzyskania gładkiej masy, na koniec dodając jajko. Do masy dodajemy mąkę oraz wiórki kokosowe i ręcznie zagniatamy ciasto. Ciasto zawijamy folią i wstawiamy do lodówki na minimum pół godziny. Wyjmujemy ciasto, wykładamy ciasto na blachę (na tartę).

Na wyłożone ciasto układamy rabarbar w fikuśne wzory, dodajemy borówkę (tu i tam) i wstawiamy ciasto do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, pieczemy pół godziny.

1 komentarz:

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.