sobota, 9 stycznia 2016

Chleb z garnka rzymskiego z suszonymi pomidorami i tymiankiem.

Dzisiaj kolejny mój udział we wspólnym wypiekaniu na śniadanie i chleb z pomidorami suszonymi i tymiankiem. Temat rzuciła Małgorzata ze Smaki Alzacji, pomysłodawczyni przepisu, której chleb bardzo zasmakował i zechciała się z nami tym podzielić. Chleb w oryginale jest bezglutenowy, ja niestety nie miałam dostępu do mąki bezglutenowej, zastąpiłam ją mąką pszenną. Mąkę gryczaną natomiast musiałam zrobić sobie sama mieląc kaszę gryczaną. Chleb wyszedł przepyszny, wilgotny, mocno pomidorowy. Dołączajcie do nas i pieczcie ten chleb, naprawdę warto. Chleb wypiekałam w garnku rzymskim, piecze się go dłużej niż w piekarniku, jeśli nie macie garnka pieczcie w piekarniku w 180 stopniach przez 45 minut.
Do wspólnego pieczenia przyłączyły się: Ewa, Dorota, Joanna, Bernadetta, Angelika, 6niebo,

Chleb z garnka rzymskiego z suszonymi pomidorami i tymiankiem.


Chleb z garnka rzymskiego z suszonymi pomidorami i tymiankiem.


CHLEB Z GARNKA RZYMSKIEGO Z 
SUSZONYMI POMIDORAMI I TYMIANKIEM.

Składniki:
200 g mąki pszennej
200 g mąki pszennej z pełnego przemiału
100 g mąki gryczanej (zmieliłam kaszę gryczaną)
400 g wody
50 g oleju od suszonych pomidorów
łyżeczka soli
10 suszonych pomidorów pokrojonych drobno
łyżka suszonego tymianku (garść świeżego)
7 g drożdży instant (25 g świeżych)

Wszystkie składniki mieszamy w misce mikserem, przekładamy do wysmarowanego masłem i posypanego otrębami garnka rzymskiego (wcześniej namoczonego w wodzie przez 15 minut), pozostawiamy do wyrośnięcia na 30 minut. Garnek rzymski przykrywamy pokrywką, wstawiamy do ZIMNEGO piekarnika, włączamy na 180 stopni i pieczemy 1 godzinę. Po upieczeniu sprawdzamy czy skórka jest rumiana, jeśli nie pozostawiamy przez chwilę bez pokrywki. Wyciągamy z piekarnika, studzimy na kratce. Smacznego!

Chleb z garnka rzymskiego z suszonymi pomidorami i tymiankiem.




12 komentarzy:

  1. Dzięki za wspólne pieczenie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny chlebek, fajnie sie piekło po raz pierwszy razem w Nowym Roku, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna edycja Wypiekania! Moja pierwsza przymiarka do bezglutenowego pieczywa :) Dziękuję i do następnego, wkrótce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny :-) jak będziesz miała już pod ręką te bezglutenowe to koniecznie wypróbuj bo warto chociaż dla samego sprawdzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytając składniki potrzebne do tego chlebka to wnioskuję, że musi być bardzo pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja sobie sama zrobiłam mąkę bezglutenową :) Dzięki za wspólne wypiekanie i do następnego razu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję ze wspólne pieczenie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.