środa, 5 listopada 2014

Czekoladowy pudding z nasion szałwii hiszpańskiej, czyli słodka i zdrowa przekąska na drugie śniadanie.

O nasionach szałwii hiszpańskiej (chia) nie miałam pojęcia, dopóki nie pojawiłam się w Holandii. W jednym ze sklepów jest półka ze zdrową żywnością, na której często można znaleźć produkty w zachęcającej do kupienia promocji. W taki właśnie sposób trafiły do mnie nasiona chia. Te maleńkie nasionka są źródłem białka (20%), błonnika (25%), magnezu, kwasów tłuszczowych omega-3, cynku, żelaza i można by jeszcze trochę wymieniać. Samo zdrowie! 
Pudding, który przygotowałam świetnie nadaje się na drugie śniadanie, można go przygotować dzień wcześniej, a potem z wielkim apetytem dostarczać organizmowi, tego czego potrzebuje! Możemy podać go swoim panom (może na początek bez wspominania o nasionach), gwarantuję, że zjedzą z apetytem.

CZEKOLADOWY PUDDING Z CHIA seeds


CZEKOLADOWY PUDDING Z CHIA seeds



CZEKOLADOWY PUDDING Z CHIA.

Składniki dla 4 osób:
2/3 szkl nasion szałwii hiszpańskiej
2 szklanki mleka roślinnego (sojowe, migdałowe)
4 łyżki kakao
2 łyżki cukru pudru
2 banany (małe)
1/4 laski wanilii

Do większego słoika wsypujemy nasiona szałwii, kakao, wanilię, cukier puder i dolewamy mleko. Zakręcamy słoik i mieszamy całość, do wymieszania składników. Wstawiamy do lodówki na kilka godzin/ noc. Po tym czasie miksujemy wszystko blenderem dodając dwa banany. Jeśli zrobiliśmy za dużo puddingu, możemy go z dwa dni trzymać w lodówce.
Smacznego!
CZEKOLADOWY PUDDING Z CHIA seeds

CZEKOLADOWY PUDDING Z CHIA seeds

 Tym pysznym deserem mam ochotę wygrać zestaw książek Doroty Świątkowskiej, autorki bloga Moje Wypieki.
Moje wypieki i desery na każdą okazję



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.