wtorek, 16 sierpnia 2016

Grillowany kurczak w jarzębinowej marynacie z sałatką z bulgurem i oliwkami.

Dopiero zaczął się sierpień, a już jego półmetek. Lato w pełni, pogoda na szczęście pozwala na grillowanie i biesiadowanie na świeżym powietrzu. Z tej okazji mam dla Was propozycję dania na grilla, kurczaka w pysznej, lekko ostrej jarzębinowej marynacie oraz świeżą sałatkę z bulgurem i oliwkami. Warto zamarynować mięso kilka godzin przed grillowaniem, ja pozostawiłam mięso w marynacie przez całą noc. 






Składniki:
 
Mięso:
8 podudzi z kurczaka (bez kości)
1łyżka sosu Worcestershire
1,5 łyżki dżemu jarzębinowego (użyłam Stovit)
1 łyżka sosu rybnego
1 łyżka musztardy
1 ząbek czosnku (sprasowany)
pół łyżeczki pieprzu cayenne
sól, pieprz

Sałatka:
pół szklanki bulguru
kawałek zielonego ogórka
1 mały ogórek małosolny
4 suszone pomidory
pół puszki oliwek z nadzieniem cytrynowym (użyłam Bulerias od Stovit
1 ząbek czosnku (sprasowany)
cebulka dymka
1 łyżka siemienia lnianego
odrobina oliwy
sól, pieprz
tymianek, świeży koperek

Składniki marynaty mieszamy w miseczce, kurczaka myjemy, osuszamy i układamy w głębokim naczyniu, przesmarowując marynatą. Odstawiamy na kilka godzin. 
Gotujemy bulgur, zalewamy lekko osolonym wrzątkiem w stosunku 1:2,5 i gotujemy ok. 7 minut, bez przykrycia. Kaszę studzimy. Ogórki, suszone pomidory, cebulkę i oliwki kroimy na mniejsze kawałki, dodajemy do kaszy. Doprawiamy czosnkiem, solą, pieprzem i tymiankiem. Całość mieszamy. Na koniec skrapiamy oliwą, dodajemy siemię i posypujemy świeżym koperkiem. Smacznego!

Poniżej przedstawiam film, w którym Bartek Witkowski z Top Chef przedstawia swój pomysł  na danie z grilla. 



3 komentarze:

  1. Wygląda pysznie :) I ja również zostawiam mięso w marynacie na całą noc, jeśli nie dłużej. Jest wtedy bardziej soczyste :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, do tego przechodzi wszystkimi smakami z marynaty :)

      Usuń
  2. Wygląda baaaaardzo apetycznie :)
    Zapraszam również do mnie, a tam 52 triki kuchenne, które ułatwiają gotowanie.
    Na pewno o niektórych nie mieliście pojęcia.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.