poniedziałek, 28 marca 2016

Sernik kajmakowy z maltesers.

Nie wyobrażam sobie świąt bez sernika, mam swoje ulubione przepisy, ale w tym roku chciałam upiec coś nowego. Wybór sernika kajmakowego był to strzał w dziesiątkę, jest bardzo prosty w wykonaniu, dosyć słodki i smaczny. Polecam upiec go na Wielkanoc albo inną okazję. 

Sernik kajmakowy z maltesers.


Sernik kajmakowy z malteesers.


Składniki na blachę 21 cm:

Spód:
120 g ciasteczek (użyłam herbatników)
30 g masła
Masa:
500 g twarogu (trzykrotnie zmielonego)
100 g kulek maltesers (plus kilka do ozdoby)
190 g masy kajmakowej
40 g masła
80 g cukru
cukier waniliowy
1 łyżka mąki pszennej
Polewa:
140 g masy kajmakowej
3 łyżki mleka
2 łyżki masła
 Ciasteczka mielimy w malakserze razem z masłem, wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, odstawiamy.
W misce ucieramy mikserem masło z cukrem i cukrem waniliowym, dodajemy 190 g kajmaku oraz mąkę. Ucieramy na gładką masę dodając pojedynczo jajka, ser i na koniec pokruszone w malakserze kulki malteesers. Masę wylewamy na przygotowany spód i pieczemy w piekarniku nastawionym na 190 stopni przez około 40 minut. Studzimy w piekarniku, gdy ostygnie wyciągamy i zdobimy polewą.
140 g kajmaku wkładamy do rondelka, dodajemy 3 łyżki mleka i 2 łyżki masła, podgrzewamy mieszając na gładką masę. Polewamy ciasto i zdobimy malteesers. Sernik wstawiamy do lodówki. 

Sernik kajmakowy z malteesers.


5 komentarzy:

  1. Czysty obłęd! Uwielbiam Mltesers :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny sernik ;) mnie jeszcze żaden sernik się nie udał (albo nie wyrósł, albo oklapł), ale podsunę przepis mojemu bratu, który świetnie piecze serniki :) to będzie uczta dla oczu i podniebienia ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.