środa, 19 października 2016

Risotto z patisonem i szałwią.

Risotto robię dość często, staram się za każdym razem zmieniać dodatki, warto wybierać te o zdecydowanym smaku, który nada charakteru daniu. Wybrałam patisona, który sam w sobie jest dość neutralny, ale podsmażony z czosnkiem nabiera zdecydowanego smaku. Do tego szałwia, która jest bardzo aromatyczna, całość wyszła naprawdę smaczna. Przepis inspirowany książką Donny Hay, w której znalazłam pieczone risotto z dynią, ja zrobiłam wersję smażoną, spróbujcie koniecznie mojego wydania.


Risotto z patisonem i szałwią.



Składniki:

200 g ryżu arborio
2 łyżka oliwy
4 cebulki dymki
6 listków świeżej szałwii
400 g obranego patisona
1-2 ząbki czosnku
ok. 500 ml bulionu drobiowego
20 g startego parmezanu
2 łyżki masła
sól, pieprz

W pierwszej kolejności kroimy patisona w kostkę i podsmażamy z czosnkiem do momentu kiedy zacznie powoli mięknąć. Na drugiej patelni wlewamy łyżkę oliwy i smażymy pokrojoną drobno cebulkę, pokrojoną szałwię, następnie wrzucamy ryż i mieszamy chwilę. Teraz wlewamy stopniowo łyżką bulion. Trzeba pilnować, żeby ryż nie był suchy i zawsze był przykryty wywarem, który sukcesywnie dolewamy.
Ryż gotuje się kilkanaście minut, po tym czasie rosół powinien się zredukować. Po tym czasie dodajemy masło oraz parmezan, mieszamy do momentu gdy risotto zgęstnieje. Całość przyprawiamy solą i pieprzem. 

Risotto z patisonem i szałwią.

3 komentarze:

  1. Nie robiłam nigdy risotto z patisonem to wlasnie to połączenie wydawało mi sie zbyt mało wyraziste. Ale faktycznie, dodając rożne przyprawy moze powstać cos fajnego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie to wygląda :-)
    Zapraszam do mnie! :-)
    http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.