piątek, 30 czerwca 2017

Fajitas z kurczakiem.

Dzisiaj moją propozycją są pyszne fajitas z kurczakiem. Pewnie część z Was zna to danie z wakacyjnych podróży, albo z własnej kuchni. Dla niewtajemniczonych, Fajita to potrawa kuchni meksykańskiej, z grillowanym mięsem podawana na tortilli pszennej lub kukurydzianej.
Mięso marynuje się w specjalnej mieszance przypraw, którą można kupić w sklepie. Zachęcam jednak do zrobienia własnej mieszanki. 



Składniki:

8 malutkich tortilli
1/2 kg filetów z kurczaka
1 czerwona cebula
1 czerwona papryka
1 żółta papryka (lub zielona)
papryczka chili (opcjonalnie)
ogórek zielony
sałata roszponka (to moja wersja sałaty)

2 łyżki oliwy
2 łyżki soku z limonki (może być z cytryny)
przyprawa fajitas:  
2 łyżeczki pieprzu cayenne
1 łyżeczka płatków chili
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka papryki słodkiej
1/4 czosnku w proszku
1 łyżeczka cukru
1/4 kminu rzymskiego w proszku
sól, pieprz

Przyprawę mieszamy z oliwą i limonką, dodajemy pokrojonego w paski kurczaka, obtaczamy przyprawami i marynujemy w lodówce minimum godzinę.
Kurczaka smażymy na grillowej patelni z każdej strony, odstawiamy. Jeśli nie lubimy surowych warzyw w tortilli, podsmażamy pokrojone warzywa (papryka i cebula) na tej samej patelni. Ja osobiście wolę jak są świeże i chrupiące.
Podgrzewamy tortille, na nie układamy warzywa i kurczaka, zwijamy piękne ruloniki. Smacznego!




1 komentarz:

  1. Takie przekąski to ja lubię zabierać do pracy - o ile dzień wcześniej chce mi się je przygotować i o ile nie wyjem ich wieczorem :D

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.