wtorek, 17 września 2013

Czekoladowy sernik mascarpone z malinami.

Ten sernik jest fenomenalny, zjadasz pierwszy kęs i zakochujesz się od razu. Ja tak miałam, kiedy spróbowałam go po raz pierwszy, zrobiony przez Gosię ze Smaków Alzacji na jedno z naszych blogerskich spotkań. Sama zrobiłam go już co najmniej kilka razy, modyfikując za każdym razem spód sernika. Każde wydanie smakowało równie dobrze. Usłyszałam raz słowa, które zapamiętam długo: "to było najlepsze ciasto jakie jadłam w życiu". Koniec tego chwalenia się... Przedstawiam ostateczną wersję tego sernika- na biszkoptowym spodzie.

Czekoladowy sernik mascarpone z malinami.



CZEKOLADOWY SERNIK MASCARPONE Z MALINAMI.


Składniki:

Biszkoptowy spód :

Piekę  biszkopt z podanych składników, przecinam go na dwie części i jedną taką część używam do sernika.

3 jajka
3 łyżki mąki pszennej
3 łyżki ziemniaczanej
6 łyżek cukru
1/4 łyżeczki proszku
odrobina kakao

Najpierw miksujemy jajka z cukrem, dodajemy sypkie składniki i po połączeniu pieczemy w temperaturze 180 stopni zaledwie chwilę. Używam tortownicy 21 cm.

Masa serowa: 

500 g serka mascarpone, w temperaturze pokojowej
3/4 szklanki cukru pudru
300 ml śmietany kremówki, schłodzonej
300 g gorzkiej czekolady
400 - 500 g świeżych malin

Serek mascarpone mieszamy z cukrem pudrem, dokładnie, by nie było grudek. W tym czasie roztapiamy czekoladę w kąpieli wodnej, WAŻNE by do naczynia z wodą nie dostała się ani kropla wody, wtedy czekolada twardnieje i niewiele da się z nią zrobić. Gdy czekolada lekko ostygnie dodajemy ją do mascarpone, dokładnie mieszając (łyżką). Jeśli mascarpone jest w temperaturze pokojowej, dodawana czekolada nie będzie gwałtownie twardnieć, wtedy łatwo się miesza masę i nie powstają w niej grudki.
Śmietanę kremówkę ubijamy na sztywno, a następnie dodajemy do masy czekoladowej, mieszając delikatnie łyżką. 
Teraz jest kilka wersji dodawania malin: można je wrzucić do masy (kilka zostawić na przybranie), a można je ułożyć na biszkopcie. 
Ja wybieram tę drugą. Biszkopt układam na tortownicy 23-24 cm, na biszkopcie układam warstwę malin. 
Masę serową wykładamy na spód z malinami, wyrównujemy i ozdabiamy resztą malin. Wkładamy do lodówki do stężenia (około 6 godzin lub całą noc).

Smacznego! 

Czekoladowy sernik mascarpone z malinami.

Czekoladowy sernik mascarpone z malinami.


2 komentarze:

  1. Witam, robiłam to ciacho w tamtym roku - pycha. Mam pytanie czy można użyć mrożonych malin bo cheynie bym je zrobila �� pozdrawiam Irmina

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny, bardzo łatwy przepis, ciasto jest wprost niesamowicie pyszne, murowany sukces każdej imprezy;) dzięki Magda

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.