wtorek, 4 sierpnia 2015

Risotto z jeżynami i wanilią.

Risotto z jeżynami, wanilią i płatkami migdałów to świetny pomysł na drugie śniadanie lub deser. Jest alternatywą dla ryżu z jabłkami, przygotowanie nie zabiera dużo czasu, pół godziny i gotowe. Można jeść na ciepło jak i na zimno. Przepis ten, a także inne wspaniałe przepisy znajdziecie w letnim numerze magazynu Food Culture, który współtworzę.

Risotto with blackberries and vanilla.

Risotto with blackberries and vanilla.



RISOTTO Z JEŻYNAMI


Składniki na dwie porcje:

pół litra mleka
pół laski wanilii
70 g ryżu do risotto
1,5 łyżki cukru trzcinowego
2 łyżki płatków migdałowych
150 g świeżych jeżyn

Wlewamy do garnka mleko, wrzucamy wanilię i wsypujemy ryż. Doprowadzamy do wrzenia, ciągle mieszając, zmniejszamy ogień. Dorzucamy cukier i gotujemy 18 minut, mieszając od czasu do czasu, aż ryż będzie miękki. Migdały prażymy na patelni, do złotego koloru. Gdy ryż będzie gotowy, zdejmujemy garnek z ognia, wyciągamy laskę wanilii, dodajemy połowę jeżyn i mieszamy, risotto zmieni kolor na różowy. Podajemy ozdobione resztą owoców i migdałami. Smacznego!


7 komentarzy:

  1. Ale bym zjadła jeżyn! Pyszności :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. ryż na słodko to mój smak z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój też, wtedy jeszcze nie wiedziałam co to za ryż arborio, ale zajadałam się zwykłym, na mleku :)

      Usuń
  3. risotto na słodko ;) kojarzy się z dzieciństwem - biby jak zwykły ryż z owocami, ale zasna nazwa risotto nie pozwala myśleć o nim tak nisko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Ja stara już jestem, więc w dzieciństwie ryżu arborio nie znałam :)

      Usuń

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.