środa, 4 września 2013

Risotto z kurkami.

Stało się, koniec wakacji! Tak się złożyło, że sama urlopu wypoczynkowego jeszcze nie miałam, może to dlatego dzisiaj widząc dzieciaki pędzące do szkoły myślałam sobie: "dobrze Wam tak" ;)
Sierpień minął błyskawicznie, idzie jesień, kasztany spadają z drzew... W lesie pojawiły się grzyby, dzisiaj one w roli głównej, moje ulubione, kurki. Kurki dostępne były już w sierpniu, tak więc od jakiegoś czasu dodaję je do swojego menu. Risotto przygotowywałam już kiedyś w tym poście, wtedy w wersji z brokułami.




RISOTTO Z KURKAMI.

Składniki na 4 osoby:

2 garści kurek  
75 g masła
łyżka oliwy z oliwek  
1 cebula  
250 g ryżu Carnaroli lub Arborio  
1 szklanka białego wytrawnego wina (ja użyłam białe hiszpańskie Celebro)
ok. 1,5 l rosołu (musi to być dobry, prawdziwy rosół)  
sól 
50 g Parmezanu

Najpierw podsmażamy na oliwie z oliwek oczyszczone kurki, odstawiamy. Na patelni roztapiamy połowę masła, dodajemy drobno posiekaną cebulę i dusimy przez 3 minuty na wolnym ogniu. Dodajemy suchy ryż i nie mieszając go zbytnio, odczekujemy minutę. Następnie dolewamy wino, pozwalamy mu odparować. Teraz wlewamy łyżką do zupy rosół, stopniowo. Trzeba pilnować, żeby ryż nie był suchy i zawsze był przykryty rosołem, który sukcesywnie dolewamy. Jednak nie może być rosołu zbyt dużo. Ryż gotuje się około 18 minut, po tym czasie rosół się powinien się zredukować. Ryż solimy (ja dodaję też pieprz) i przechodzimy do procesu zwanego "mantecatura", dodajemy masło i starty Parmezan, mieszamy wszystko. Następnie wrzucamy kurki. Zostawiamy patelnię na ogniu jeszcze chwilę.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.