niedziela, 5 stycznia 2014

Dorszyk na szparagach z masłem estragonowym.

Dzisiaj postanowiłam wykorzystać zasoby z zamrażalki i zrobić pyszny obiad. W sezonie szparagowym udało mi się zamrozić zielone szparagi, które całkiem nieźle znoszą ujemną temperaturę. Trzeba je zjeść, bo ani się obejrzymy, a znów będzie sezon na szparagi.

Dorsz_szparagi

Dorsz_szparagi.



DORSZYK NA SZPARAGACH Z MASŁEM ESTRAGONOWYM.

Składniki:
2 kawałki ryby, u mnie dorszyk
kilka szparagów
25 g masła
pół łyżeczki suszonego estragonu
cytryna
sól morska, czarny pieprz świeżo zmielony
oliwa z oliwek

Masło estragonowe:
Masło ucieramy mikserem, aż będzie kremowe, solimy, przyprawiamy pieprzem. Następnie dodajemy estragon i kilka kropli soku z cytryny i jeszcze chwilę ucieramy. Przekładamy masło do pojemniczka i wkładamy do lodówki.

Na patelnię wlewamy odrobinę oliwy z oliwek i układamy na niej doprawioną solą i pieprzem rybę. Smażymy z obu stron. Szparagi gotujemy na parze kilka minut, ważne by nie rozmrażać szparagów wcześniej. Na talerzu układamy szparagi smarujemy masłem estragonowym, na nich układamy rybę i ją też smarujemy masłem. Przyprawiamy wszystko pieprzem. 
Smacznego!

Dorsz_szparagi.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.