środa, 14 maja 2014

Dukka, arabska mieszanka przypraw.

Przeglądałam ostatnio świetną książkę "Ulubione warzywa pana Wilkinsona", wyszukując pomysły na dania ze szparagami i natknęłam się na sałatkę z dukką. Przyznam, że nie do końca wiedziałam, czym dokładnie jest i z czego składa się ta mieszanka. Jest to bowiem arabska mieszanka przypraw, stosowana głównie jako dip do chleba, chleb moczy się w oliwie, a potem zanurza w mieszance przypraw. Może być stosowana jako panierka do ryb, mięsa oraz posypka do sałatek, z pewnością urozmaici smak Waszych potraw. Ja właśnie w tym celu zrobiłam tę przyprawę, posypie nią sałatkę ze szparagów, którą mam w planie zrobić.

Dukka, arabska mieszanka przypraw.


Dukka, arabska mieszanka przypraw.



DUKKA.
Składniki:

40 g płatków migdałów
1 łyżka nasion sezamu
2 łyżeczki płatków chilli
1 łyżeczka kurkumy
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki nasion kminu
1/2 łyżeczki nasion kolendry
1/4 pieprzu cayenne

Moździerzu rozcieramy migdały, w miarę możliwości drobno. Dodajemy kolejne składniki i mieszamy w moździerzu. Przesypujemy do słoika i zamykamy szczelnie.


Dukka, arabska mieszanka przypraw.

Dukka, arabska mieszanka przypraw.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.