niedziela, 11 maja 2014

Rabarberkaka- ciasto rabarbarowe.

Długo mnie nie było na blogu, najpierw odpoczywałam w długi majowy weekend, a potem nie miałam sił, wracając po pracy, by się zebrać i przygotować wpis. Dziś się nareszcie udało i mam dla Was szybkie i łatwe ciasto rabarbarowe, a przy okazji jakże smaczne. I ta chrupiąca skorupka :) Sezon na rabarbar w pełni, co mnie bardzo cieszy!

Rabarberkaka- ciasto rabarbarowe.


Rabarberkaka- ciasto rabarbarowe.



CIASTO RABARBAROWE (przepis).

Składniki:

500 g rabarbaru
pół szklanki cukru
100 g mąki
50 g masła
2 jajka
2 łyżki cukru trzcinowego
cukier puder do dekoracji

Rabarbar obieramy i kroimy na kawałeczki. Jajka ubijamy z cukrem, do uzyskania puszystej masy, dodajemy przesianą mąkę i miksujemy na małych obrotach do połączenia się składników. Powstałą masę przelewamy do przygotowanej formy, najlepiej okrągłej 22 cm, wyłożonej papierem do pieczenia. Ja takowej nie posiadam, użyłam kwadratowej 22 cm i ciasto wyszło mi trochę niższe. Na cieście układamy pokrojony rabarbar, a następnie starte na grubych oczkach masło (w miarę równomiernie). Wierzch posypujemy cukrem trzcinowym. Tak przygotowane ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 175 stopni i pieczemy 40-60 minut. Można jeść na ciepło, albo po ostudzeniu, jak kto lubi.
Smacznego.

Rabarberkaka- ciasto rabarbarowe.

Rabarberkaka- ciasto rabarbarowe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.