piątek, 24 lipca 2015

Ogórki małosolne.

Wczoraj wrzuciłam ogórki w słoiki, zalałam solanką i teraz odliczam dni i godziny do czasu kiedy będę mogła je spałaszować. Też tak macie? Uwielbiam ogórki małosolne i sezon ogórkowy, niestety mieszkając w Holandii mam utrudnione zadanie, nie można tutaj bowiem kupić ogórków gruntowych. Holendrzy nie kiszą ogórków, jadają tylko konserwowe. Dlatego przy ostatnim pobycie w Polsce zakupiłam sobie te zielone cudowności i przeleciałam z nimi tysiąc kilometrów, by zjeść je ze smakiem na obczyźnie. 





OGÓRKI MAŁOSOLNE.
 Składniki:

1 kg ogórków gruntowych
1 l wody
czubata łyżka soli
3-4 baldachimy kopru
5-6 ząbków czosnku (młodego polskiego)
kawałek korzenia chrzanu plus liście chrzanu
1/2 łyżeczki gorczycy
woda

Ogórki zalewamy wodą na kilka godzin, zlewamy wodę i myjemy ogórki. Zagotowujemy wodę z solą, odstawiamy by lekko przestygła. Ogórki wkładamy do słoików, dodajemy ząbki czosnku, gorczycę, pokrojony na mniejsze kawałki chrzan oraz koper, zalewamy wodą. Ogórki muszą być całe w wodzie, możemy przykryć je talerzykiem, najlepiej zostawić niezakręcone. Po 2-3 dniach można je próbować. 

2 komentarze:

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.