czwartek, 23 lipca 2015

Puszyste ciasto z porzeczkami.

Jak niektórzy z Was zauważyli nie pojawiałam się tutaj przez trzy tygodnie. Między innymi dlatego, że byłam w Polsce u rodziny, siostrzeńców i jakoś na myśl mi nie przychodziło by coś tutaj nowego wrzucić. Podczas tego mojego odpoczynku, zmobilizowała mnie do działania Ania z Everyday Flavours do zabawy Wyznanie gotowanie, zorganizowanej z okazji Targów Książek Kulinarnych. Zabawa polega na tym by ugotować lub upiec coś ze swojej ulubionej książki kucharskiej. Niestety ulubionej książki przy sobie nie miałam, jedyną była książka, którą chwilę wcześniej podarowała mi Monika- Matka Wariatka, mianowicie "Cukiernia Lidla". Druga sprawa nie zabrałam ze sobą swojego aparatu, zdjęcia robione były telefonem. Jak się bawić to się bawić :)








PUSZYSTE CIASTO Z PORZECZKAMI.

Składniki:

Ciasto:
300 g mąki pszennej tortowej
250 g masła
4 łyżki cukru pudru
6 żółtek
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
25 g kakao
szczypta soli
500 g porzeczek (czerwone)

Pianka:
6 białek
180 g cukru
100 g rozpuszczonego masła
120 g budyniu waniliowego
1 opakowanie cukru wanilinowego
sok z 1/2 limonki


Do miski wrzucamy mąkę, cukier puder, proszek do pieczenia i masło drobno pokrojone. Ciasto zagniatamy, dodając żółtka i szczyptę soli. Zagniecione ciasto dzielimy na dwie części, do większej (3/4) dodajemy kakao- zagniatamy. Obie części ciasta wkładamy do zamrażarki, wcześniej owijając folią. Należy trzymać ciasto w zamrażarce minimum godzinę.
Formę wykładamy papierem do pieczenia, kulę ciasta z kakao wyciągamy z zamrażarki, ścieramy na tarce wysypując równomiernie dno foremki. Spód pieczemy 15- 20 minut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni.

Białka ubijamy na sztywno, dodajemy cukieri ubijamy, w końcowej fazie dodajemy sok z limonki. Następnie dodajemy budyń i cukier wanilinowy, miksujemy do połączenia składników. Na koniec dodajemy roztopione masło (ostudzone) i mieszamy delikatnie łyżką. Piankę wykładamy na przestudzony spód, na nią wykładamy obrane i umyte porzeczki, przykrywamy startym ciastem (mniejsza kula bez kakao). Ciasto wstawiamy do piekarnika na 180 stopni, pieczemy około 45 minut.

Smacznego!




 

1 komentarz:

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.