poniedziałek, 19 stycznia 2015

Ciasto marchewkowe.

Uwielbiam ciasto marchewkowe, wiem, że cieszy się ono dużym uznaniem. W kawiarni, której pracowałam schodziło jak na pniu, głównie zamawiane przez panie. Panowie z pewną taką nieśmiałością próbowali, bo niby jak może coś z marchewki smakować wyśmienicie! Pierwszą wersję ciasta, z cukrem, przekładane serem znajdziecie tutaj. Dzisiaj zaproponuję Wam zdrowszą wersję, bez cukru, którą znalazłam w książce Anny Lewandowskiej. Mnie smakuje bardzo, Luby musi sobie posypać cukrem pudrem.  ;)

Ciasto marchewkowe. carrot cake


Ciasto marchewkowe. carrot cake



CIASTO MARCHEWKOWE.

 Składniki:

250- 300 g marchewek
2,5 szklanki mąki
5 jajek
2/3 szklanki oleju roślinnego
pół szklanki rodzynek
łyżka cynamonu
łyżeczka sody oczyszczonej
pół łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki nasion szałwii hiszpańskiej
łyżeczka nasion kopru

Marchew obieramy ze skórki i ścieramy na tarce (małe oczka), rodzynki zalewamy wrzątkiem. Jajka ubijamy mikserem, wlewamy olej, dodajemy marchew i łyżką mieszamy wszystko dokładnie. Następnie dodajemy mąkę, wszystkie przyprawy i delikatnie wszystko mieszamy. Na koniec dodajemy sparzone rodzynki. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i smarujemy masłem, ja użyłam tortownicy 21 cm, ale można spokojnie użyć większej. Ciasto wykładamy na blachę, wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Pieczemy godzinę. 
Smacznego!

Ciasto marchewkowe. carrot cake


Ciasto marchewkowe. carrot cake




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.