piątek, 20 listopada 2015

Curry z dorszem i brokułem.

Dzisiaj mam dla Was kolejną odsłonę jaglanego detoksu wg Marka Zaremby i pyszne danie główne z dorszem w roli głównej. Mimo tego, że jestem już po detoksie, wiem że na pewno powtórzę nie raz taki obiad. Jest naprawdę pyszny!
Curry z dorszem i brokułem.

Curry z dorszem i brokułem.



CURRY Z DORSZEM I BROKUŁEM.

Składniki dla 2 osób:

1 filet z dorsza
1/4 brokuła
kilka pomidorków koktajlowych
pół puszki mleka kokosowego
1 cm świeżego imbiru
1 ząbek czosnku
mała cebula
1/4 łyżeczki curry
1/4 łyżeczki nasion kopru włoskiego
szczypta cynamonu 
czarny sezam
sól morska
ugotowana kasza jaglana
cytryna

Rybę myjemy, kroimy na kawałki, solimy. Obieramy imbir, czosnek i cebulę, wszystko kroimy drobno. Do głębokiej patelni wlewamy mleko kokosowe, zagotowujemy i dodajemy imbir, czosnek i cebulę oraz nasiona kopru, curry, cynamon. Następnie dodajemy pomidorki (pokrojone na pół) i różyczki brokuła. Gotujemy pod przykryciem kilka minut, doprawiamy solą. Na koniec wrzucamy dorsza, gotujemy, a po 2-3 minutach przekładamy rybę na drugą stronę by się równomiernie ugotowała. Skropić sokiem z cytryny, posypać uprażonym sezamem, podawać np. z kaszą jaglaną albo czarnym ryżem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.