niedziela, 21 lipca 2013

Kaki, a z niego sałatka.

Ostatnio w moje ręce wpadł tajemniczy i egzotyczny owoc Kaki. Występuje on również pod nazwą persymona, pochodzi z Chin i Japonii, ale obecnie uprawia się go także w Europie. Kaki jest źródłem witamin: A i C, karotenu, żelaza, potasu, fosforu oraz wapnia. Wygląda trochę jak pomidor, w smaku coś pomiędzy pomidorem, a morelą. Jak go się w odpowiedni sposób przekroi, jego przekrój wygląda jak płatek kwiatowy. Przygotowałam z niego sałatkę, pokroiłam owoc w cienkie plasterki, jak do carpaccio.





SAŁATKA Z KAKI.

Składniki:

1 kaki
ser feta
trochę orzechów (ja wybrałam laskowe)
sałata (mix)
1 łyżka octu balsamicznego 
3 łyżki oliwy z oliwek 
sól i pieprz

Układamy na dużym talerzu sałatę (w misce), na to pokrojone w cienkie plasterki kaki. Posypujemy orzechami i rozdrobnioną fetą. Przygotowujemy sos, mieszając ocet balsamiczny z oliwą, solą i pieprzem. Polewamy sałatę i gotowe!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.