piątek, 12 lipca 2013

Fasolka szparagowa na ostro.

Czas na fasolkę szparagową. Kiedy nieśmiało pojawia się na straganach, mimo tego, że w horrendalnej cenie i tak chce się ją kupić. Pewnie większość z nas zjada ją z młodymi ziemniaczkami i bułką tartą, pyszności! Ale takiej wersji pewnie wszyscy nie znacie: fasolka na ostro. Dzięki przyprawom zyskuje orientalny smak. Chyba na dłuższą chwilę odstawię bułkę tartą...



FASOLKA SZPARAGOWA NA OSTRO.

 Składniki na 3-4 porcje:

400 g fasolki szparagowej
1 łyżka oliwy z oliwek
1 papryczka (ja użyłam chili ze słoika)
2 ząbki czosnku
świeży imbir
1/2 łyżeczki zmielonej kolendry
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
2 łyżki migdałów (ja użyłam płatków)
1/2 szklanki mleka
oregano lub inne zioła
sól i pieprz

Fasolkę myjemy i obcinamy końcówki. Gotujemy około 10-15 minut, do jej miękkości. Siekamy drobno papryczkę, imbir i czosnek. Migdały mielimy, najlepiej blenderem. Na patelni rozgrzewamy oliwę i wrzucamy papryczkę, czosnek i imbir. Podsmażamy, aż czosnek będzie miękki. Dodajemy przyprawy, migdały i mleko. Gdy sos zacznie gęstnięć wrzucamy fasolkę, pozwalamy by sos oblepił fasolkę. Posypujemy świeżym oregano (lub innym ziołem) i odrobiną płatków migdałowych. Smacznego!




Przepis bierze udział w akcji:

(Warzywa strączkowe-edycja letnia 2013


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.