czwartek, 18 grudnia 2014

Zupa cytrynowa.

Zupę cytrynową ugotowałam i jadłam po raz pierwszy. Brzmi egzotycznie, a okazuje się, że przepis na nią można znaleźć w bardzo starych książkach kucharskich. Ja znalazłam ją w miesięczniku Pani i przygotowałam po swojemu. Bardzo smaczna zupa, oryginalnie z ryżem, ja przygotowałam ją z kaszą jęczmienną mazurską. Lubemu bardzo smakowała, powiedział, że ta kasza to strzał w dziesiątkę!

Zupa cytrynowa.

Zupa cytrynowa.


ZUPA CYTRYNOWA.

Składniki dla 4 osób:

1 l bulionu warzywnego
pół szklanki kaszy jęczmiennej mazurskiej (ugotowanej)/ oryginalnie ryż
cytryna
żółtko
pół łyżki mąki
250 ml śmietany kwaśnej 18%
sól, pieprz

Przygotowujemy bulion warzywny, jeśli mamy już gotowy, zagotowujemy. Zaciągamy go mąką, żółtkiem oraz śmietaną, pamiętając o tym by nie wlewać zimnej śmietany do gorącego wywaru. Całość zagotowujemy. Dodajemy ugotowaną kaszę, dodajemy startą skórkę z cytryny oraz sok z połowy cytryny. Doprawiamy solą i pieprzem. Podgrzewamy aż będzie gorąca. Ja posypałam pokruszonym ciastkiem korzennym. Smacznego!

Zupa cytrynowa.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.