poniedziałek, 12 marca 2018

Wegańskie ciasto marchewkowe.

Wpadła w nasze ręce gazetka z przepisami wydanymi przez jeden ze znanych marketów. Moja druga połowa przejrzała dokładnie wszystkie zamieszczone tam propozycje i padło hasło: "to mi upiecz". Wegańskie ciasto marchewkowe- trochę się zdziwiłam, że akurat coś z roślinnej kuchni, ale przyjęłam wyzwanie. Trochę ciast już się napiekłam, marchewkowych też, więc od razu znalazłam błąd w przepisie. Podane były składniki, których ilość była podwójna, kto się zastosuje upiecze dwa ciasta marchewkowe. Jeśli chodzi o krem z nerkowców, składniki podane dotyczyły jednego. Inna sprawa, że zdjęcie na którym krem z nerkowców jest śnieżnobiały to chyba lekka przesada, ale nie mnie się wypowiadać. 





Składniki:

Ciasto:
200 g marchewki
100 g mielonych pistacji
200 g mąki
150 g cukru
125 ml oleju
3 łyżki nasion chia
pół szklanki ciepłej wody
1 łyżeczka sody
szczypta soli
szczypta gałki muszkatołowej
szczypta cynamonu
sok z połowy cytryny

Krem:
300 g nerkowców (NAMOCZONYCH PRZEZ NOC)
szklanka mleka migdałowego
4 łyżki syropu z agawy
4 łyżki soku z cytryny
pokruszone pistacje do ozdoby

Obierz marchewki i zetrzyj je na grubych oczkach tarki. Chia zalej wodą i odstaw na chwilę, by nasiona wciągnęły wodę, wtedy dodaj do olej. Następnie wszystkie suche składniki połącz w jednej misce, dodaj mieszankę chia i oleju. Dobrze wszystko wymieszaj. Na końcu dodaj marchewkę. 
Tortownicę 21 cm wyłóż papierem do pieczenia, wyłóż gotowe ciasto. Piecz 45 min w temperaturze 180 stopni C. 
W czasie pieczenia przygotuj krem, miksuj namoczone wcześniej nerkowce z mlekiem migdałowym, dodaj syrop z agawy i cytrynę. 
Upieczone ciasto odstaw do wystygnięcia, przetnij nożem na pół. Przełóż kremem, drugą częścią posmaruj wierzch ciasta. Udekoruj pokrojonymi pistacjami. 
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.