środa, 7 sierpnia 2013

Kremowa zupa z cukinii.

Pierwszy raz tę zupę jadłam u siostry, w trochę innej wersji. Postanowiłam zrobić ją sama i znalazłam przepis Moniki, który od razu przypadł mi do gustu. W ogóle to jestem wielką fanką zup- kremów, ale ten krem stanął na wysokości zadania. Przypadł do gustu nawet tym, którzy wyznają zasadę, że w zupie musi coś pływać... Zdecydowanie nie jest teraz aura na gorące zupy, dlatego proponuję ją jeść w temperaturze pokojowej. Pewnie można ją też zjeść jako chłodnik. Zupę tę, jak też inne smaczne dania możecie zjeść w Lou Lou cafe & lunch.




KREMOWA ZUPA Z CUKINII.

Składniki na dość duży garnek:

1,5 kg cukinii
3 cebule
3 ząbki czosnku
wywar warzywny (taki prawdziwy: marchewka, pietruszka, seler, cebula, itd.)
sól, pieprz
garść listków bazylii
oliwa
płatki migdałowe


Podsmażamy pokrojoną cebulę na oliwie, dodajemy cukinię, której nie obieramy, tylko kroimy na kawałki, Smażymy wszystko chwilę. Wrzucamy do garnka, dodajemy czosnek, zalewamy odpowiednią ilością wywaru (w zależności od tego jak gęstą zupę chcemy uzyskać). Podgotowujemy, dodajemy liście bazylii, sól i pieprz. Całość miksujemy. Jeśli okaże się, że zupa jest za mało gęsta, a nie mamy już wywaru, można dorzucić marchewkę, czy pietruszkę z wywaru i zmiksować. Podajemy z prażonymi płatkami migdałowymi.
Smacznego!










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.