środa, 2 kwietnia 2014

Zupa ogórkowa.

Ile pań/panów domu, szefów/szefowych kuchni, tych małych i większych, tyle różnych smaków i posmaków przeróżnych dań. Każdy z nas gotuje, jak mu smakuje, jak został nauczony. Ta wielorodność, zmienność smaków potraw mnie zachwyca. Skąd mój wywód? Z życia wzięty. Ugoszczono mnie ostatnio zupą ogórkową, bardzo inną niż przygotowywana przeze mnie, dlatego postanowiłam ją sobie dzisiaj ugotować by, póki pamiętam smak tamtej, móc je w głowie porównać...

Zupa ogórkowa.


Zupa ogórkowa.


ZUPA OGÓRKOWA.

Składniki:
ogórki kiszone 400 g (zostawiamy również wodę po ogórkach)
2 łyżki masła
2 marchewki
1 pietruszka
1 por
kawałek selera
2 ziemniaki
mięso do wykonania wywaru (ja użyłam kości wieprzowych)
ząbek czosnku
2 łyżki śmietany 18%
pieprz w ziarnach, ziele angielskie, liść laurowy
sól, pieprz

Do średniego garnka wlewamy 2 litry wody, wrzucamy mięso (kości), obrane warzywa (oprócz ziemniaków), 5 ziarenek pieprzu, 3 ziela angielskiego, 3 listki laurowe. Wodę lekko solimy. Gotujemy, aż warzywa będą, wtedy wyciągamy je z garnka, pozostawiamy do przestygnięcia. To samo dotyczy mięsa. W czasie jak gotują się warzywa, ścieramy ogórki na tarce o dużych oczkach, a następnie podsmażamy je na maśle. Dodajemy też sprasowany czosnek. Przestygnięte warzywa kroimy w plastry, albo ścieramy na tarce i wrzucamy z powrotem do garnka, mięso kroimy na mniejsze kawałki (obieramy z kości) i dodajemy do całości. Ziemniaki obieramy, kroimy w kostkę i dopiero teraz dodajemy do zupy. Gotujemy aż ziemniaki będą miękkie. Gdyby się zdarzyło, że zupa będzie za mało kwaśna, wlewamy wodę po ogórkach. Na koniec doprawiamy i dodajemy śmietanę. 
Smacznego. 

Zupa ogórkowa.

Zupa ogórkowa.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.