wtorek, 17 stycznia 2017

Ciasto marchewkowe.

Bardzo lubię ciasto marchewkowe, mam swój jeden sprawdzony przepis, który znajdziecie tutaj. Korzystam z niego bardzo często, tym razem zmieniłam trochę ingrediencje i piekłam w keksówce, nie robiąc do niego żadnego kremu. Podczas pieczenia okazało się, że miałam za małą keksówkę i ciasto lekko "uciekało" mi z blaszki. Użyjcie dużą keksówkę, albo blachę 23x23 cm.



Składniki na dużą keksówkę:

300 g marchwi
2,5 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
4 jajka 
200 ml oleju
50 g rodzynek
50 g płatków migdałowych
2 łyżki siemienia lnianego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka cynamonu (ja dodałam przyprawę speculaas)

Obieramy marchewki, ścieramy marchewkę na małych oczkach tarki. W misce ubijamy jajka z cukrem, następnie wlewamy cienkim strumieniem olej, cały czas miksując. Do ubitych jajek dodajemy startą marchewkę, rodzynki, migdały i cynamon. Od tej pory mieszamy łyżką. Na koniec dodajemy mąkę z proszkiem i sodą, mieszamy do połączenia składników. 
Blachę smarujemy masłem, posypujemy bułką tartą. Przekładamy ciasto i wstawiamy do nagrzanego do 160 stopni piekarnika, pieczemy około 1 godziny. Sprawdzamy patyczkiem ciasto, musi być suchy po wyciągnięciu. 

Ciasto marchewkowe.

1 komentarz:

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.