wtorek, 23 kwietnia 2013

Polędwiczki wieprzowe z cukinią.

30 minut Patrycji, czyli zmierzenie się z przepisem Jamiego Olivera. Potrzeba dwóch osób, by dokonać tego co on w tym samym czasie. Nauka czyni mistrza, wszystko przede mną. Mam ochotę wykorzystać trochę jego pomysłów na szybkie i ciekawe dania, na zdrowy fast food. W przepisie, który zaprezentuję dzisiaj, najbardziej zaskoczyła mnie cukinia. Dodaje się do niej między innymi świeżą miętę, której nieduża ilość daje cukinii bardzo orzeźwiający smak. W kuchni Jamiego podoba mi się, że używa bardzo dużo świeżych ziół. Aż by się chciało mieć balkon z wieloma doniczkami świeżych, zielonych ziółek :)


Polędwiczki wieprzowe z cukinią.

POLĘDWICZKI WIEPRZOWE Z CUKINIĄ.

Składniki:
400 g polędwiczek wieprzowych 
ser feta
szynka parmeńska (kilka plastrów)
4 małe cukinie
oliwa z oliwek (2 łyżki)
5 ząbków czosnku
papryczka chili
świeża mięta
sól i pieprz
brązowy ryż (opcjonalnie)

Polędwiczki kroimy na 8 kawałków, spłaszczamy je lekko i nacinamy delikatnie na środku.Tak by móc w to nacięcie włożyć kostkę (1x1cm) sera feta. Wkładamy w każde nacięcie ser i na to nakładamy plasterek szynki, doprawiamy pieprzem. Rozgrzewamy na patelni oliwę z oliwek i układamy na niej mięso szynką na spodzie. Smażymy tak długo, aż się szynka zrumieni i przekładamy na drugą stronę.
W tym czasie cukinie kroimy na cienkie plasterki (malakserem, jeśli takowy posiadacie, będzie najszybciej), wrzucamy na drugą patelnię z rozgrzaną oliwą. Kroimy papryczkę chili i wrzucamy do cukinii, do tego jeszcze sporą garść posiekanej mięty. Na koniec dodajemy sprasowany czosnek i przyprawiamy solą i pieprzem. Nie smażymy cukinii zbyt długo. Ja lubię jak pozostaje ona lekko krucha. 
Podawać można całość z ugotowanym brązowym ryżem, ja jadłam z pieczywem.
Smacznego!



Polędwiczki wieprzowe z cukinią.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.