niedziela, 28 kwietnia 2013

Makaron z dynią hokkaido i pieczarkami.

 Znalazłam się szczęśliwą posiadaczką dwóch pięknych dyni hokkaido. Wiem, że nie jest teraz najlepszy czas na dynię, ale może ktoś z Was ma zapasy w piwnicy i chętnie uraczyłby się tym daniem. Pierwszy raz miałam przyjemność obcować z dynią hokkaido. Podobno zaletą jej jest to, że w przeciwieństwie do swojej większej krewnej ma jadalną skórę. Przed pieczeniem czy gotowaniem nie jest konieczne jej obieranie – zmięknie ona doskonale pod wpływem temperatury. Ja przyzwyczajona do dużej dyni obrałam ją, ale następną na pewno pozostawię ze skórą.




Składniki:

ok. 300 g dyni hokkaido
ok. 250 g pieczarek
3 ząbki czosnku

3 łyżki oliwy z oliwek
200 ml słodkiej śmietanki
200 g makaronu
sól, pieprz, papryka
zielona sałata (np. rukola, ja dałam mieszankę sałat)
Dynię obieramy ze skórki, kroimy w kostkę i wrzucamy na rozgrzaną patelnię z oliwą z oliwek. Następnie dorzucamy sprasowany czosnek. Po kilku minutach dodajemy pokrojone w plasterki pieczarki, przyprawiamy solą, pieprzem i papryką. Mieszamy przez chwilę i dolewamy śmietankę. Całość dusimy na małym ogniu aż pieczarki zmiękną. Warzywa podajemy z ugotowanym (al dente) makaronem. Na talerz nakładamy garść sałaty, na to porcję warzyw z makaronem. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.