wtorek, 22 grudnia 2015

Świąteczna zupa rybna.


Zupę z karpia jada się u mnie w domu od zawsze,  jak byłam dzieckiem potrafiłam zajadać się nią kilka razy w ciągu dnia, nawet na śniadanie! Można ją także przygotować z innych ryb np. z tych, które przygotowujemy jako danie główne, wykorzystując łby czy ogony.






ŚWIĄTECZNA ZUPA RYBNA.



 Składniki:
 
2 filety rybne

2 głowy, 2 ogony

1 pietruszka

2 marchewki

1 por (biała część)

kawałek selera

kilka suszonych owoców (morela, śliwka, rodzynki)

ziele angielskie, liść laurowy, pieprz w ziarnach

sól

gałka muszkatołowa

2 łyżki gęstej śmietany

ok. 1,5 l wody

natka pietruszki



Warzywa obieramy i kroimy na mniejsze kawałki, wrzucamy do zimnej wody razem z zielem angielskim, pieprzem, liściem laurowym. Dodajemy oczyszczone części ryb, suszone owoce, lekko solimy. Gotujemy na małym ogniu około 30 minut, tak by ryba i warzywa były miękkie. Następnie odcedzamy wywar, dodajemy śmietanę (hartujemy!), przyprawiamy gałką i jeśli potrzeba solą i pieprzem. Do zupy dodajemy kawałki ryb, możemy dodać marchewkę. U mnie zupę rybną  jada się z drobnym makaronem i z natką pietruszki. Smacznego!



1 komentarz:

  1. Witam, chciałam poinformować, że ten blog nominowałam do nagrody Liebster. Serdecznie zapraszam do zabawy ! Kuchnia Paulettes.

    PS. Pięknie podana zupka ! :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.