środa, 18 lutego 2015

Praliny z masłem orzechowym.

Dzisiaj znowu czekoladki, potrzebne będą tylko dwa składniki, masło orzechowe i czekolada. Praliny są bardzo proste w wykonaniu, no chyba, że zdecydujecie się na temperowanie czekolady. O temperowaniu poczytacie w walentynkowym numerze Food Culture, który znajdziecie tutaj. Zapraszam do spróbowania, a jestem pewna, że będziecie produkować czekoladki częściej.

Praliny z masłem orzechowym.




PRALINY Z MASŁEM ORZECHOWYM.

Składniki:

150 g czekolady gorzkiej
2 czubate łyżka masła orzechowego



Masło orzechowe przekładamy do rękawa cukierniczego i wkładamy do lodówki. Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej, lekko przestudzamy i wlewamy do  silikonowej foremki. Wypełniamy całą foremkę po czym odwracamy ją do góry dnem i pozwalamy by czekolada wyciekła. W ten sposób zostanie jej w foremce tyle ile trzeba, czyli na ściankach. Foremkę wstawiamy na chwilę do lodówki.
Wyciągamy formę i masło orzechowe z lodówki, masłem wypełniamy czekoladki uważając by nie przesadzić z ilością. Musimy zostawić trochę miejsca na zamknięcie pralin czekoladą. Ponownie wkładamy foremkę do lodówki i zajmujemy się znowu roztapianiem czekolady. Płynną czekoladą zamykamy praliny, wlewając delikatnie do każdej potrzebną ilość czekolady. Nadmiar usuwamy szpatułką wyrównując powierzchnię. Tak wykonane czekoladki po raz kolejny umieszczamy w lodówce do stwardnienia czekolady. Delikatnie usuwamy pralinki z silikonowej foremki.
 

Pralines with peanut butter.

Praliny z masłem orzechowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.