czwartek, 21 lutego 2013

ŁAZANKI.

 W mojej rodzinie łazanek się nigdy nie jadało. To dzięki zaprzyjaźnionym sąsiadom poznałam to wspaniałe w swej prostocie danie. Te pierwsze, które jadłam, były z białą kapustą i boczkiem. Do dziś pamiętam ich smak i sama odtwarzam go co jakiś czas. Łazanki można robić na wiele sposobów, jadłam też takie z kiszoną kapustą, boczkiem i kiełbasą. Oczywiście smakowały mi bardzo, niemniej jednak zawsze wracam do tych ze słodką kapustą... Same łazanki można wykonać własnoręcznie, ja na razie kupuję gotowy makaron łazankowy. Nie posiadłam jeszcze umiejętności robienia łazanek ani żadnego makaronu, ale postawiłam sobie cel i postaram się zrobić je w najbliższym czasie. Dzisiaj pomysł na łazanki wziął się z potrzeby użycia kapusty, kupionej na wczorajszą zupę ;) 

ŁAZANKI.

ŁAZANKI Z BIAŁĄ KAPUSTĄ I BOCZKIEM.

Składniki:

kapusta biała
boczek wędzony
cebula (opcjonalnie)
łazanki
sól i pieprz

Boczek kroimy w kosteczkę, wrzucamy na rozgrzaną patelnię. Jeśli chcemy dodać cebulę, drobno pokrojoną dorzucamy do boczku. Podsmażamy, aż zarumieni się boczek. W dwóch osobnych garnkach gotujemy kapustę i łazanki. Kapustę szatkujemy i gotujemy z niewielką ilością wody, do miękkości. Gdy ugotują nam się łazanki, odcedzamy i wrzucamy je do ugotowanej kapusty. Mieszamy i dodajemy usmażony boczek. Całość mieszamy chwilę, doprawiamy solą i pieprzem. 

Dla tych co chcą wykonać łazanki własnoręcznie, podaję przepis
(Romana Chojnacka "Zdrowa kuchnia domowa"):

40 dag mąki
2 jajka
około 1/2 szklanki wody
sól

Mąkę przesiewamy na stolnicę, do mąki dodajemy jajka, wodę i sól, zagniatamy ciasto. Dzielimy na części i cienko rozwałkowujemy. Pozostawiamy ciasto do przeschnięcia, a następnie nożem kroimy w kwadraty 2cm. Pozostawiamy je na posypanej mąką stolnicy by przeschły. Gotować we wrzącej wodzie z dodatkiem odrobiny oleju, by się nie posklejały. Odcedzić.

ŁAZANKI.


ŁAZANKI.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.