czwartek, 9 maja 2013

Ciasto z rabarbarem.

Smak tego ciasta pamiętam z czasów, gdy byłam nastolatką i jeździliśmy z rodzinką na działkę poza miasto. Latem, kiedy ogród pełen był rozmaitych owoców, piekliśmy codziennie ciasto ucierane z różnymi owocami. Chyba każde się nadają. Jest to łatwe i szybkie ciasto nadające się do warunków polowych, a mianowicie do pieczenia w prodiżu. Wczoraj upiekłam to ciasto, tak naprawdę nie pamiętam czy receptura jest identyczna, jak tamto sprzed lat, ale smak jest!!!! Dzisiaj zabrałam je do pracy, by podnieść morale moich kompanów i osiągnęłam zamierzony cel. Lekko kwaskowy rabarbar i odrobina cukru pudru, mniam.

Ciasto z rabarbarem.


 CIASTO Z RABARBAREM.
 Składniki:

200 g margaryny (masła)
1 szklanki cukru
4 jaja
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki mleka
cukier wanilinowy
600 g rabarbaru
cukier puder

Rabarbar obieramy i kroimy w kostkę. Przygotowujemy formę, smarując margaryną/ masłem i posypujemy mąką.Ucieramy masło, powoli dodajemy cukier i cukier wanilinowy, następnie po jednym żółtku. Dosypujemy przesianą z proszkiem do pieczenia mąkę i wlewamy mleko. Białka ubijamy (lekko posolić). Delikatnie łączymy z masą. Przekładamy do formy. Na wierzchu układamy pokrojony rabarbar. Pieczemy ok. 1 godzinę w rozgrzanym do 190 °C piekarniku. Przestudzony placek posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego!



Przepis bierze udział w "Akcja rabarbar - IV edycja".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.