wtorek, 18 czerwca 2013

Truskawki i rabarbar- konfitura Doroty.

Miałam to szczęście zakosztować konfitury Doroty z Kuchennych Szaleństw podczas śniadania na warsztatach pierogowych nad jeziorem w Kiekrzu, o których pisałam jakiś czas temu. Do tego jeszcze pyszna bułka upieczona tradycyjnymi metodami.... Pyszności. Wczoraj postanowiłam zachować ten smak na dłużej i zrobić choć parę małych słoiczków. Dorota użyła przyprawy do piernika, której ja akurat nie miałam i dodałam sam cynamon. Ten smak, nie kupicie tego w sklepie, słodkie truskawki i kwaśny rabarbar, jestem na TAK!



 



TRUSKAWKI I RABARBAR- KONFITURA DOROTY.

Składniki (4 małe słoiki):


1 kg truskawek
0,5 kg rabarbaru
2/3 szklanki cukru
2/3 szklanki cukru trzcinowego
cynamon (wedle uznania, ja dałam łyżkę)

Myjemy truskawki, obieramy szypułki i kroimy na mniejsze części. Umyty rabarbar kroimy na drobne kawałki. Owoce wrzucamy do garnka i sypiemy cukier. Wszystko gotujemy mieszając od czasu do czasu, by nie przywarło do dna garnka. Gotujemy aż rabarbar zmięknie. Dodajemy cynamon. Gorącą konfiturą napełniamy umyte i wysuszone słoiki. Zakręcamy i odwracamy do góry dnem, do ostygnięcia. Można je spasteryzować.
Pyszności!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.