niedziela, 27 stycznia 2013

Wytrawne ciastka francuskie z pieczarkami i porem.

         Zbliżał się kolejny (pierwszy w tym roku) kuzynkowy zlot czarownic. Na każde takie spotkanie przygotowujemy coś dobrego do jedzenia. Wybrałam kategorię "na słono" i przygotowałam, to co często robię na podobne wyjścia towarzyskie. Ciasto francuskie nadaje się na traktowanie go na słodko lub wytrawnie. Druga wersja bardziej przypadła mi do gustu, a jak się okazało wieczorem, nie tylko mnie. Przygotowałam ciastka francuskie z pieczarkami i porem...

Wytrawne ciastka francuskie z pieczarkami i porem.


WYTRAWNE CIASTKA FRANCUSKIE Z PIECZARKAMI I POREM

Składniki:
gotowe ciasto francuskie (nie polecam mrożonego)
pieczarki
por
żółty ser
tymianek (najlepszy świeży)
sól i pieprz
oliwa z oliwek/ klarowane masło

Myjemy, kroimy i smażymy pieczarki. Dodajemy por i podsmażamy do jego miękkości. Można go usmażyć na osobnej patelni i wrzucić do pieczarek. Całość doprawiamy tymiankiem, solą i pieprzem. Pozostawiamy do przestudzenia. Jeśli używamy dużo tłuszczu warto odcedzić jego nadmiar. Rozwijamy ciasto francuskie, wykrawamy z niego kwadraty. Wielkość kwadratów zależy od tego, jakie chcemy mieć ciastka. Układamy na kawałkach ciasta farsz, składamy ciasto np. w trójkąty (moje ulubione). Na ciastko kładziemy plaster sera. Układamy na blasze, ja zostawiam je na papierze od ciasta francuskiego. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika (sprawdzić opis na opakowaniu ciasta) i pieczemy tak długo, aż ser się zarumieni i ciastka wyrosną. Osobiście wolę je zimne, ale można je jeść ciepłe.

Smacznego!

Wytrawne ciastka francuskie z pieczarkami i porem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.